Mă îndoiesc că am vreodată certitudini

Nea Nicu?

Etichete: , , , , , ,

Ne-am obişnuit să îi înjurăm pe ăştia cu televiziunile comerciale pentru cantitatea de reclame pe care suntem nevoiţi să o asimilăm zi de zi. Da, ştiu, trebuie să trăiască şi televiziunile astea cumva, că nu-s pay-per-view. Nu asta mă deranjează. Nu sunt un adversar al publicităţii. Nu ratam nicio emisiune CulturePub pe M6, nici cele de pe RTL sau SAT1. Am fost o (singură) dată chiar şi la “Noaptea devoratorilor de Publicitate”, experienţă nerepetată doar din cauza calităţii proaste a proiecţiei. Am încă momente în care mai schimb pe câte un canal german sau italian, doar de dragul reclamelor.

La noi, reclamele sunt un dezastru! Sunt puţine cele care îţi rămân în cap prin idee, concept, imagine sau mesaj. Marea lor masă sunt nişte tâmpenii aruncate pe sticlă. Mesajul pare a fi: “Mi se rupe cum promovez, oricum se cumpără toate gunoaiele. Şi atunci de ce să ma zbat eu să fac ceva ieşit din comun?”

Bine… acum sunt şi eu absurd. Ce reclamă inteligentă poţi să faci la seminţe? Sau la berea la PET? Sau la vin imbuteliat în recipienţi de plastic de 5 litri?
Dar poţi să faci ceva mult mai bun la telefonie mobilă, la detergenţi, la iaurt şi la multe altele.

Şi încă ceva, că nu mă pot abţine! În ultimul timp, blogosfera românească (cel puţin, cea pe care o urmăresc eu) ne-a livrat numai si numai reclame. Că-s nu ştiu ce ferestre, că au fost biscuiţi, că au fost baterii… Parcă eram în “EdTV”. Ba nu! În “The Truman Show“… Uitaţi-vă la film (dacă nu l-aţi văzut deja) şi o să înţelegeţi ce vreau să zic!

Lumea s-a supărat pe Mircea Meşter când a zis ce a zis. Dar mi-e că ar trebui să fim mai atenţi la ce punem pe hârtie. Mă rog, pe blog.

2 comments

  1. Cand traiesti din blog e o linie foarte fina intre a minti pentru bani si a-ti pastra verticalitatea cu riscul de a rabda de foame. Reactiile lui Arhi si a lui Cristi la articolul lui Mircea sunt normale.
    Pune-te in situatia urmatoare: ai copii casa rate etc. Vine firma x si-ti propune sa scrii un advertorial pentru 20% din venitul tau mediu lunar. Tu crezi si nu crezi in produs, adica-ti place, dar nu 100%. Ce faci?
    Eu cred ca nu e usor! Deloc. Te joci cu increderea cititorilor tai cand iei decizia asta. Si daca ei nu mai au incredere in tine, e cam nasol!

  2. Eu mi-am pus altfel problema. Publicitatea devine agresiva intr-un loc in care nu ma asteptam. Sunt ok cu banner-ele pe site, cu orice nu te agreseaza direct. Dar acum parca lumea a luat-o razna. Twitter-ul e plin de chestii cu hashtag langa o marca, blogurile scriu toate acelasi lucru despre o lansare de orice…
    Au saracit companiile de publicitate (si implicit clientii lor), de apeleaza la promo de acest tip?
    Un P in cerculet ar fi binevenit…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Read previous post:
Imaginează-ţi că n-ai imaginaţie!

Astăzi mi-a trimis un prieten (pe mail) reclama asta: http://www.youtube.com/watch?v=VELQ39QAYP4 Am dat un search în Youtube dupa "specsavers" şi am...

Close