Axiomă

Axiomă

tunel_lhcIndiferent de cât de mare e echipa de specialiști care lucrează pentru Google, Microsoft, Apple [poți să treci aici orice mare companie care are departamente cu mii de angajați în zona „Research and Development”], de cât de mare e bugetul acordat acestor departamente, de cât de mult timp s-a lucrat la un proiect, oricât de complex și inovativ ar fi acest proiect și cât de multă valoare adăugată va include, va exista, cu siguranță, un blogger (sau un social media something), fără studii de specialitate (sau fără prea multe studii, în general), care va șterge pe jos cu produsul nou și va afirma că el ar fi făcut ceva mult mai bun, mai util, mai ergonomic, mai „user friendly”. Și apoi se va întoarce satisfăcut la activitatea de până atunci…

Adică la pierdut vremea pe internet, dar cu pretenția că muncește.

Imaginea e luată de aici.

5 thoughts on “Axiomă

  1. Aici sunt și nu sunt de acord cu tine. Sunt produse destinate publicului larg, iar acesta are tot dreptul să le critice (mai mult sau mai puțin avizat, asta e partea a doua), în fond acesta plătește – și nu puțin – pentru ele.

  2. @Camil: Da, discuția despre estetica unui produs e una legitimă, fiind subiectivă („îmi place/nu îmi place”). Eu făceam strictă referire la funcționalitate și caracteristici, la tot ce înseamnă partea tehnică, la efortul imens de a parcurge drumul de la „blueprint” la produs destinat vânzării. Despre asta se vorbește cu prea multă ușurință. Dar și cu mult diletantism. Un minimum de realism ar trebui să existe… Totuși, dacă ești genial sau vizionar în aria asta, nu sfârșești scriind pe blogul personal.

  3. Funcționalitatea, ergonomia sunt indicatori aproape la fel de subiectivi ca estetica – și supuși părerismelor. Doi oameni diferiți pot găsi aceeași tastatură bună sau proastă. Nu mai vorbim de mărimea ecranului unui smartphone, care e confortabilă sau inconfortabilă în funcție de mărimea mâinii, lungimea degetelor etc. Sau numărul de porturi (sic.)
    Diletantismul există și face parte din ecuație, dar cu atât mai mult creatorii de tehnologie ar trebui să facă produse fără puncte slabe vizibile de la o poștă și pentru cel mai habarnist blogger. Nu accept logica „nu ești inginer, nu ai dreptul să comentezi un produs, ești bun doar să dai banii să-l cumperi”. La fel cum nu trebuie să fiu „chef” ca să știu dacă o mâncare îmi place sau nu.

  4. Sunt cazuri în care o opinie „out of the box” e bună. Probabil că, undeva, în timpul procesului de creație, chiar există un astfel de pas, când părerea unui „perfect stranger” e cerută fără să fie direct conștientizat acel subiect de rolul lui. Dar de aici și până a emite păreri de genul: „Au scos un gunoi, e prost din toate punctele de vedere, eu l-aș fi făcut pe dos, dar mult mai bun!” doar pentru că nu se pliază bine pe gusturile unuia sau altuia…

  5. Normal, știi doar ce cred despre bloggerri care se pricep la toate, însă există o diferență calitativă clară între un părerism despre cel mai bun mod propulsie pentru o misiune umană spre Marte, de ex, și noul Galaxy S6 sau MacBook, pe de altă parte. Primul se referă la ceva cu care the average Joe n-are nimic de-a face, iar al doilea este despre ceva destinat exact lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *