Taxiuri si beculete
Din cate stiu eu, beculetele alea de pe bordul masinilor (martori, nu?) nu sunt puse acolo ca sa ne incante noua privirea. Au un scop precis; fiecare “citeste” o componenta a autoturismului si transmite soferului daca apar probleme. In mod normal, ele stau stinse. Se aprind la diagnoza, cand pornesti motorul, si daca totul e ok, se sting. N-am avut probleme pana acum cu beculetele astea (in sensul ca nu mi s-au aprins altele decat cel de frana de mana sau cel care sa imi reaminteasca sa bag benzina). Insa, daca se intampla asa ceva, nu o sa stau sa il admir! Ma duc cu masina in service! Ca-i in joc viata mea si a altora!
Si atunci… cum is permit taximetristii sa mearga cu bordul ala, tot aprins, ca un bradulet de Craciun? Am mers destul de mult cu taxiul in ultimul timp. Cred ca doar vreo doua dintre masini aveau totul in regula! Daca nu era niciun martor important aprins, macar ala de benzina era prezent!
Nu stiu care-i autoritatea de control a taximetrelor. Daca e o revizie facuta la o anumita perioada, sunt convins ca se pricep baietii sa anuleze orice avertizare de pe bord. Poate ar trebui facute controale prin sondaj. Ca sa nu mai zic de compania de taxi! Care-i rolul lor? Doar sa puna la dispozitie dispeceratul? Nu fac si verificari tehnice? Sau fac constatari doar post-accident? Si chiar intreb serios, fara sa fiu ironic! A cui responsabilitate e?
Despre cum arata taxiurile si cei care le conduc… intr-un episod viitor.
One thought on “Taxiuri si beculete”
Am tot stat si m-am gandit de cand am vazut articolul. Cand merg cu taxi-ul si eu ma uit la astea: kilometraj, becuri in bord, nivel combustibil (asta e mai mereu aprins). Intreb pe toti cum e masina, cum merge, unde repara… dar sunt si eu sensibil la becuri, foarte!