Behind the wheel

Behind the wheel

De când am ajuns în Rusia (de marţi, adică) nu a fost zi să nu văd accidente auto. Uşoare, ce-i drept. Primul… la cinci sute de metri distanţă de Domodedevo. Un BMW lovit de o Lada. Vreo treizeci de ani diferenţă între cele două maşini, dar tabla era la fel de boţită pe ambele. Nu le-am prins chiar live, dar nici nu cred că aveau mai mult de 10 minute… Azi a fost o zi a recordurilor, am văzut trei. Dintre care unul de motocicletă. Dar zic prostii… Azi e un interval de timp prea mare. În seara asta am văzut trei accidente!

Dar frecvenţa accidentelor nu mă miră absolut deloc! Dacă mă uit la starea străzilor, la cea a maşinilor şi la cum conduc ruşii… încep să cred că sunt prea puţine. Singura regulă respectată cât de cât e cea a semaforului, dar nici aia integral, ci undeva pe la 75%… Marcaj pe stradă nici n-am prea văzut, aşa că selecţia benzilor pare o glumă bună, spre SF. Semnalizarea are sens doar dacă faci o schimbare a direcţiei cu cel puţin 90 de grade, altfel e opţională sau chiar inutilă.

A… şi mai e ceva ciudat la maşinile lor: multe au o chestie de plastic pe capotă, chiar deasupra grilei radiatorului. Nu prea pot să îmi dau seama care e scopul. Ceva în genul ăsta (e un plastic aplicat acolo, nu un sticker).

Şi mai au şi nişte apărătoare sau ce or fi aplicate pe geamuri. Un fel de parasolar… Nu ştiu exact cum să îi spun. Erau şi pe la noi, pe vremuri, pe Dacii. Dar n-am mai văzut de mult. Apropos… v-am zis cât costă un litru de benzină la ei? 28 de ruble… Cam 3 lei.

http://www.youtube.com/watch?v=DZtDFIJqRv8

9 thoughts on “Behind the wheel

  1. 1. Parasolarul de la geam este pentru a tine curentul de aer la distanta de geamul deschis. Cand pasagerii calatoresc cu geamul deschis, turbulentele de aer reduc aerodinamicitatea masinii. Asa, cu piesa asta, efectele geamului deschis sunt reduse.
    2. Plasticul de care vorbesti presupun ca este pentru protectie. In cazul accidentelor usoare plasticul, elastic prin natura lui, preia o parte din energie, lasand tabla intacta.

  2. Plasticul pe partea din fata a capotei e pus ca sa preia loviturile pietricelelor ridicate de masina din fata. Plasticul protejeaza vopseaua(altfel ar arata toata ciuruita). Se practica pentru drumurile proaste cu pietricele.

  3. Dragosmone, daca e asa, atunci mie nu mi-ar fi de ajuns: capota mea este plina de lovituri de pietricele de pe soselele noastre.

  4. Teoretic da. Practic, dupa ce am pe capota mea, cel putin in cazul meu, situatia e putin diferita. Mi-ar fi de folos, intr-adevar, o husa pe toata capota 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *