Nu mai mâncați pișcoturile. Promovați-le!
Nu neg impactul celor scrise pe bloguri asupra cititorilor. Dacă n-ar vedea o oportunitate în asta, e clar că nimeni nu ar investi în publicitatea prin bloggeri. (Pentru că asta este, o formă de marketing.) Și, de multe ori e eficientă. Atunci când vorbim de o mașină (chiar dacă cel ales nu-i o somitate în domeniu) sau de un device – telefon, tv, laptop – (chiar dacă review-ul nu-i făcut de un IT-st cu studii de specialitate) pe care ai vrea să le cumperi mai devreme sau mai târziu, nu are cum să strice o părere în plus. Deși decizia de cumpărare e una atât de subiectivă, încât nu prea mai contează ce ai citit atunci când ți se pune pata pe ceva. Sau măcar eu sunt așa. Am bătut la cap pe cineva din online vreo două zile ca să compare două modele de telefoane, ca în final să îl aleg pe cel de-al treilea.
Ideea companiilor care aleg să-și promoveze în acest mod produsele sau serviciile e una bună. Un segment de piață (în plus) acoperit. Sau așa speră. Dar poate că aici greșesc. Poate că nu orice produs merge promovat așa. Poate că e un pic cam mult să faci reclamă la biscuiți așa. Sau la chips. Sau la mai știu eu ce lanternă. Sau… sau… sau… Și treci de la un articol la altul, de la un produs la altul, de la o zonă a consumului la alta, diametral opusă. Dar nu vezi niciun impediment în a scrie. Ești ca un magazin. Un super magazin. Ba nu! Un magazin mixt. Asta ești. Sau pot să admit că nu mă pricep și poate chiar prinde o astfel de reclamă. Să-i lauzi numele la fiecare gură de bere pe care o iei, în timp ce faci mișto de oamenii simpli că se închină la icoane, determină o creștere exponențială a vânzărilor. Un hectolitru de bere din Izvorul Vechi se vinde la fiecare pomenire. Amin!
Și mai e ceva. Mulți dintre cei invitați să scrie nu fac altceva decât să se laude cu asta. Cum ar veni, au făcut o favoare celor care vroiau să își promoveze produsul. Petrecerile la care merg sunt motive de umflare în pene. De ce? Că nu îmi dau seama… Cum să te lauzi cu așa ceva? Nu cumva acolo ar trebui să mergeți ca să promovezi un produs, nu pe tine? Ești la fel ca și Răzvan Lucescu, că tot am citit undeva un comentariu. Un actor care nu trebuie să-și spună replica. Doar să o scrie. Vrei exclusivism? Da… e bună gluma. Poate că există și așa ceva. Dar acolo nu ești invitat tu.
În fine…
Am impresia că nu sunt singurul care vede lucrurile în felul asta. Lumea scrie de mult timp despre aceste derapaje. Dar un articol în plus nu strică. Poate chiar… castigat mores.
Sursa foto: aici.